دسته‌ها
سریال طنز نکات جالب

لئونارد و من

سریال «تئوری انفجار بزرگ» یا «تئوری مهبانگ» (هرچی دوست دارین ترجمه کنید) “The Big B-A-N-G Theory” (پینوشت مهم ۱) رو خیلی وقت پیش چون هیچی برای دانلود نداشتم بصورت تفریحی دانلود کردم و اصلاً یادم رفته بود که دارمش… تو عید بخاطر مریضی و خونه نشینی فرصتی شد تا دی وی دی هام و دانلودها رو یکم مرتب کنم و پیداش کردم… همینجوری زدم ببینم چجوریه و واقعاً از تم و موضوعش خوشم اومد و متاسفانه یا خوشبختانه با شخصیت لئونارد بدجوری همذات پنداری پیدا کردم.

داستان سریال راجع به دو جوان دارای دکترای فیزیک هست که از لحاظ هوشی نابغه محسوب میشوند ولی در روابط اجتماعی خیلی خیلی داغون هستند. لئونارد محققی هست که روی ماده تاریک کار میکنه و شلدون  با IQ  به گفته خودش ۱۸۷ و دارای دو دکترای مختلف در فیزیک و البته قدی دراز و ظاهری شکننده مرکز طنز سریال حسوب میشوند. ایندو بخصوص شلدون تمام جملاتشون بر مبنای علم و منطق خشک هست و تقریباً هیچ دوستی ندارند بجز دو نفر که یکیشون یه یهودی با رفتارهای!!! مشمئز کننده و یکی دیگه یه هندی خیلی خجالتی هست که در حضور هر فرد مونثی قدرت تکلمش رو از دست میده. تمام تفریح اینا بازی با کامپیوتر و ایکس باکس هست و اوج گردششون رفتن به سینما برای تماشای پیشتازان فضا و جنگ ستارگان و سیاره میمونها هست. مباحثات جمعیشون هم راجع به اثر کریپتونیت بر روی سوپرمن و امکان حمله فضاییها و یا سفر به دنیای هابیت ها هستش… یه دنیای عجیب و غریبی دارن واسه خودشون و خودشون هم اذعان دارند که Nerd هستند.

لئونارد و شلدون

حالا یه دختر خیلی خوشگل به اسم “پنی” میاد همسایه این بنده خداها میشه… دختری که برنامه اش اینه که شش ماه پیشخدمت باشه و تواماً دنبال بازی تو فیلم و هنرپیشگی هست تا بعدش هنرپیشه معروفی بشه. این خانم هیچ ذهنیتی از علم!، فیزیک، کامپیوتر و نظم!!! نداره و تعاملات این دو نفر با این دختر خیلی جذاب در اومده.

کیلی کوکو در نقش پنی

مشکل اونجا شروع میشه لئونارد بنده خدا عاشق این دختره میشه و خودشم میدونه که هیچ شانسی برای رقابت با بدنسازها و جوونهای خوش تیپی که با دختره دوست میشن نداره، ولی خب دل هست دیگه و دست خودش نیست… این نکته شیمی رابطه قشنگی توی سریال بوجود آورده. هرچند که پنی هم میدونه که لئونارد دوستش داره ولی خب اینم میدونه که هیچیشون بهم نمیخوره… لئونارد یکدفعه بخاطر اینکه تلویزیون پنی رو از دوست پسر سابقش بگیره شلوارش رو از دست داد!! یا حتی کلی کتک و بد و بیراه هم نصیبش شد ولی خب بیخیال نمیشه (البته فعلاً تا قسمت ۱۷ فصل دوم) البته گاهی اوقات موفقیتهایی کسب میکنه که خب در مقیاس سریالهای آمریکایی موفقیت! محسوب نمیشه.

برای کسایی که عاشق شنیدن کلی اصطلاحات سنگین علمی همراه با دنیایی خنده و تفریح هستند (۸۰ درصد شوخی ها، طنز کلامی هستند) سریال بسیار جذابی محسوب میشه (بنابر رتبه و آمار بیننده هاش) و برای کسایی که مثل اینها هستند، هم محبوب و هم تراژیک… بین اینهمه سریال طنز که دیدم علیرغم علاقه کورکورانه قدیمی به Friends و این یکی سریال ولی این خیلی بدلم نشست. ضمناً تیتراژ بسیار هوشمندانه ای هم دارد.

حسش نیست که خیلی توضیح بدم (شانس اوردیم حسش نبود!!!) پیشنهاد میکنم حتماً ببینید… بعداً شاید یکی دو تا صحنه فوق العاده اش رو در قالب پستی تشریح کنم.

نمایی از شخصیتهای سریال

پینوشت ۱ : (ربات احمق ف.ی/ل.ت.ر/ی.ن.گ کلمه بنگ رو فیلتر کرده و تقریباً هر لینکی که میدم ف.ی/ل.ت.ر شده… گفته باشم که نگید چرا ریفرنس هاش همه بسته هست)

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.